Åbyn-Byske (Drängsmark) Dag 1

En trevlig agilitydag i Drängsmark idag. Men, fy för att stiga upp 04.45 och köra. Visserligen hade jag ju JCS (Jesus Christ Superstar) i bilstereon men inte ens det gjorde mig tillräckligt pigg...

Jag känner mig hyfsat nöjd med dagens lopp. Sigge och jag har mycket bättre samspel än tidigare och loppen är betydligt mer kontrollerade.

Tyvärr fick vi 2 rivningar samt en vägran i slalom i agilityloppet = 15 fel och en femtondeplats, men jag försöker glädjas åt att vi slapp fel på kontaktfälten trots att vi inte har tränat in dem ordentligt än.

I hopploppet blev det en snöplig disk. Sigge blev bländad och i kombination med lite för hög fart missade han däcket och sprang in i säcken. Innan dess hade vi bara en rivning (åter igen för hög fart). Jag tror att vi hade gått i mål med 5 fel om vi inte hade diskat oss, men men. Det var väl en "bra" diskning ändå.

Imorgon kommer det att gå bättre.

Här kommer film från agilityloppet som gick av stapeln 08.35 (tidigt, gääääsp)


Nu ska vi på pooolpartyyyy! Imorgon blir det uppstigning 04.45 igen! Tur att man får vila ut på måndag!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0