Boden!

I helgen var det tävling i Boden. Jag blir så less!!! Det funkar aldrig för mig och Sigge. Det har ju börjat gå så mycket bättre på träning nu och så tävlar vi och allt blir pannkaka! Exempelvis har vi numera rekord i antal hinderfel på en bana (i alla fall är det nog nära maxgränsen)... 55 fel på en agilitybana! Han rev alla hinder utom två och hade dessutom fel på både upp- och nedväg på kontaktfälten.... visst vi blev inte diskade men det var ju ett av de sämsta lopp vi gjort!

Man kan tro att vi har världens sämsta samarbete! Och det är det som gör mig så less. Sigge är ju egentligen otroligt samarbetsvillig och är en ren dröm att ha omkring sig. Enormt lyhörd. Otroligt lugn och sansad för att vara BC och dessutom ordentligt stabil mentalt. Men på agilityplanen... ja då är han som en explosion! Och vårt ekipage blir ett okontrollerat ekipage.... ÅÅ suck. Gnäll gnäll. Men jag känner mig så uppgiven!

Jag tar en paus nu. Från agilityn. Känns sorgligt på något sätt att ta en time-out från det som jag tycker är riktigt roligt - men just nu ÄR det inte roligt. Jag är totalt instabil och det funkar inte. Sista loppet i Boden fick jag blackout. Jag visste inte alls vad jag skulle göra. Jag hittade ingen linje, förstod inte.... PANIK! Och givetvis - det blev ett skämt!

Men... Sigge är ändå bäst! Bara så att ingen började tvivla på det här mitt i allt gnäll. Jag borde nog ägna mig åt något annat ett tag. Som vallning. Men jag vet inte om jag orkar med det just nu.... det är rätt mycket känslor där ute i fårhagen.


Prins Sigge och Drottning Ling. Full fart i sandnäset i lördags.


Vallar-Sigge

Duktiga duktiga Siggemannen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0