Nu är det över...


Begravningen av min älskade vän skedde i Öjeby kyrka den 15 juli kl. 13.00.
Det var en fin stund.
En tjej från Framnäs sjöng Som en bro över mörka vatten samt Himlen är oskyldigt blå. När vi gick in i kyrkan sken solen, när vi kom ut regnade det. Men att regndroppar faller såsom tårarna gör, det rår inte stjärnorna för...

Vi sjöng tre psalmer. Härlig är jorden, Var jag går i skogar berg och dalar samt Bred dina vida vingar. Kyrkan var fylld av musik, precis som jag tror att hon hade velat...

Istället för blommor skänktes gåvor till förmån för cancerforskning och till BRIS. Dessutom finns numera en minnesfond instiftad i hennes namn. Stipendium kommer att delas ut av Framnäs till elever med särskilt kreativ, utvecklande förmåga inom ord eller konst.

Tack till Er som hedrade Ingers minne.

Kommentarer
Postat av: Susanne

Så fint du har skrivit! Det var en fin stund, även om det var sorgligt.

Jag orkar inte tävla nåt i vallning i sommar, allt är så förknippat med henne. Men jag tränar med Pippi och frågar Inger om hon tycker att det går bra. Det känns som att hon är en del av henne.

Kram

2009-07-16 @ 23:43:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0