Hbg, spårskog och drömmar

Kom hem från Helsingborg i fredags efter en mycket givande blixtvisit. I Hbg var det sommar så på torsdagkväll åt vi lyxig middag på en urmysig restaurang vid kajen. På vägen dit passerade vi ett gäng båtar vars lyxighet vi aldrig skådat i den så kallade hamnstaden Luleå.

Besöket i Hbg fick mig att komma ihåg hur mycket jag älskar Skåne och jag bara måste dit igen snart. Det får inte gå 10 år tills nästa gång!

Efter skåneresan har jag, Sigge och hussen haft fullt upp. Lördag förmiddag tillbringades i Måttsund på valpkurs där vi fick prova på spårning för första gången. Det gav verkligen mersmak även om Sigge än så länge har lite problem med motivationen. Men, vi får väl jobba på och hitta retningar som passar honom. En spårkurs ska vi då definitivt gå i framtiden - det är bestämt!


Efter spårkursen drog vi en sväng på stan och passade på att ta en Latte på Roasters innan vi drog vidare. På eftermiddagen/kvällen hälsade vi på en av Johans kompisar vars fru jag inte träffat på närmare 10 år när vi spelade fotboll ihop! Kul återseende! :)


Idag söndag har matte spelat två matcher, en vinst och en förlust. Därefter körde vi lite spår igen innan vi besökte svärmor och co i Unbyn. Sigge hade tydligen växt sedan sist, förstår inte alls vad de menade haha. (Kolla bilden nedan)


Och nu till drömmarna. Vi vill ha hus! Helst igår! Idag har jag och hussen suttit och dregglat över huskataloger och vi kan inte vänta tills det blir "vår" tur.. Men som alla vet har vi kvar en bit innan husdrömmarna kan bli verklighet - det är visst någon som måste bli insläppt i Luleå igen?


Jag, Emma, går dessutom och drömmer en hel massa om hur jag kan utveckla mig själv och min jobbsituation. Helsingborgsbesöket har gett mig en mängd uppslag så nu är det bara att ta mod till sig för att presentera dem för chefen... Det sorgliga är dock att jag är väl medveten att alla mina drömmar och planer kommer att rinna ut i sanden direkt när jag sätter fotet på jobbet... Mitt jobb har nämligen en förmåga att inte alls ta fram det bästa ur mig - snarare tvärtom.. Suck.

Det blev ett långt inlägg idag men det går ju ett tag mellan uppdateringarna så...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0