KM i Boden

Så där ja. Då var KM:et avklarat. Tyvärr har jag inga bilder att bjuda på då jag inte fick med mig någon assistent :(

Tävlingen bestod av 2 lopp, ett agilitylopp (med kontaktfältshinder) och ett hopplopp. Banorna höll lättare klass 2 nivå (d.v.s en klass svårare än den vi inte har börjat med än... överkurs alltså! haha)

I agilityloppet blev vi diskade pga att jag missupptattade att man blir diskad av att gå förbi en pinne i slalomen, jag trodde det gav felpoäng... Annars var loppet helt OK så jag är relativt nöjd trots diskningen.

I det andra loppet, hopploppet, gick det riktigt superbra för oss. Återigen tjorvade vi till det i slalomen så vi fick 10 felpoäng (ett fel ger 5 felpoäng). Detta lopp är jag jättenöjd med! Jag har så himla duktig hund alltså.... *glad*

Eftersom tävlingen baserade sig på resultatet i båda loppen så hade vi ju så klart ingen chans, men med tanke på alla duktiga hundar i Boden hade det ju hur som helst varit en utopi. Vi nådde iaf vårt mål att ta oss i mål i ett av loppen *hurra*

Resultat finns på Bodens agilitysida... Tyvärr vet jag inte vår placering.. :(

Nu satsar vi på vinterträning och förhoppningsvis RIKTIG tävlingsstart i februari.. men tills dess gäller det att träna träna träna! Vi räknar oss till nybörjare än och Sigge är ju dessutom riktigt ung! Blott 16 månader är han det lilla livet!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0