Betonggrisen(?)

Igår var vi på den första agilityträningen på 2 månader. Jag kände mig orolig innan vi for dit och tänkte att anmälningen till Haparandatävlingen nog var lite förhastad - Sigge har ju inte sett ett hinder på 2 månader så vi lär ju få börja om från noll.

Jag hade delvis rätt. Vi får börja om från noll, eller i alla fall där i närheten. Men det är inte Sigge som är problemet. Han rusade igenom slalomen bättre än någonsin. Han kastade sig över hindrena och tog kontaktfälten perfekt. Nä, problemet var hans stoppkloss till matte som sprang fel hela tiden, stod i vägen för honom och var allmänt urkass!

Gris
Emma = betonggris(?)

Planen är att hårdträna nu. Vi har en dryg månad på oss. Vi ska träna agility två gånger i veckan är det tänkt. Och på söndag blir det en typ av träningstävling i Boden. Och så funderar jag på att packa in oss och åka till Jokkmokk på en träningstävling i början av februari. Vi behöver all träning vi kan få. Eller JAG behöver all träning jag kan få...

Kanske man ska göra en låtsasbana på tomten och springa runt utan hund, d.v.s. torrhandla? Finns nog risk för det. Så jag ber nu mina nya grannar om ursäkt. Förlåt, ni har fått en idiot till granne som kommer att fåna sig några veckor framöver!

För övrigt har jag just avverkat första jobbveckan och det är blandade känslor. Grymt roligt att jobba igen men o vad trött man blir. Och det blev ju inte bättre av att jag lyckades gå på "fel" yogapass i tisdags så varenda muskel i kroppen blev mörbultad. Har nog aldrig varit SÅ slut och haft SÅ ont efter en träning. Det var ungefär som 3 hårda innebandymatcher på raken.. och då menar jag inte korpbandy!

Till sist vill jag skänka en tanke till Nina och Arnold som i veckan har påbörjat sin tuffaste period, inlagda i Umeå. Jag följer er varje dag och håller alla tummar, tassar som finns för att allt ska gå bra och att Arnold ska få köra sin skoter till vårvintern!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0