Tunnelmannen

Idag åker vi upp till Gällivare! Det vankas tävling på BHK Malmen. Spännande....

Domare är Anders Bergqvist. Tydligen även kallas han även tunnelmannen. Det låter ju lovande?

Jag och Anneli körde en bana av honom igår på träningen. Det var inte mindre än 6(!) tunnelingångar och 1 säck. Jag har sett banor med uppåt 10 tunnelingångar... hmm(?).

Fördelen med tunnlar är att man inte kan riva dem. Det ska mycket till om vi får felpoäng vid en tunnel. MEN. Det är ruskigt lätt att diska sig om tunnlarna är lockande och har kluriga ingångar.

Målet för helgen:
- Disk i maximalt 1 lopp

Och ännu hårdare målsättning:
- Diskar vi oss i båda loppen på lördag så åker vi hem. Pronto.

Så. Vi får väl se hur många dagar vi stannar.

Gällivare i övrigt känns mindre skoj. Jag brukar hålla mig undan så här års. Alla är bortresta, förutom myggen. Dessutom är det sällan väder värt en sommar. Men, det är sommarmarknad så lite liv och rörelse kanske man får se! Jag ska försöka dra upp sambon på Dundret för lite midnattsol och våfflor i toppstugan!

Kommentarer
Postat av: Ulle

Lycka till i helgen. Vi struntade i att försöka efteranmäla oss. Jag bestämde mig för att följa urspringliga planen att inte tävla. Vi var i Gällivare midsommar , det fullkomligt kryllade av mygg. De gillade t.o.m. Djungeloljan!!!!

2008-06-27 @ 11:27:41
Postat av: Catti

Åker oxå upp ikväll....syns imon! :)

2008-06-27 @ 15:48:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0