Idolmobbing

Lasse W

Jag har lite mot min vilja blivit engagerad i mobbingprogrammet Idol. Anledningen till detta är att jag är barnsligt förtjust i musikprogram och jag tycker att det är en spänning i tävlingsmomentet (lite av en minimelodifestival varje fredag)! Dock är jag tveksam till juryn och deras ibland korkade uttalanden.

Idag visar det sig att MIN Idol, Lars Winnerbäck, är mycket förgrymmad över denna mobbningsunderhållning - vilket han uttrycker i ett debattinlägg i dagens DN.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=586447&previousRenderType=3

Förra veckan resulterade mobbings-TV att en av de bästa "artisterna", Linda, fick åka hem. För sanningen är den -  Idol är inte bara mobbningsunderhållning. Det är också underhållning där kön har en oerhörd betydelse....


Idol-Linda

Nu när jag tänker efter så har Lars Winnerbäck nog inte mycket till övers för reality-TV överhuvudtaget...
Stackars den som stänger in sig, hundra dagar utan heder
Stackars dom som lever så
Stackars dom som tittar på
Hur märkligt kan man må

Så sant så sant

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0