Premiärbesök

Kulturens Hus idag
Idag har jag haft den stora förmånen att få besöka Kulturens Hus. Jag gick in genom den nya huvudingången och kikade in i biblioteket där de monterade hyllor för fullt. En trappa upp kikade jag in i stora konsertsalen som var mycket mindre än jag trodde. Endast 1000 personer får plats vilket känns ganska futtigt. Visserligen kanske många av konserterna blir mer stämningsfulla på det viset - men det betyder ju också att många inte får tag på biljetter.

I januari invigs Kulturens Hus och då ska jag dit för att äta, fika, slappa i biblioteket och sist men inte minst: se HELEN SJÖHOLM den 20 januari!

Nedan ett axplock bilder från Kulturens hus, plockat från hemsidan (www.kulturenshus.com). Jag hade själv inte kameran med mig och jag vet inte om det var tillåtet att fota heller för den delen...


Och nu till något annat. Man ska aldrig säga aldrig. Jag trodde i min enfald att Kirunabesöket förra helgen var det sista, men idag sätter vi oss på tåget igen.... tuff tuff.

Det ska bli skönt att åka uppåt. Trodde aldrig att jag skulle säga det, men just nu föredrar jag det snöiga Kiruna istället för regn-och-slaskLuleå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0