Helen!

Helen2


Helen!

Helen Sjöholm var som vanligt. Alldeles underbaaar!

Jag vet inte hur många konserter jag har varit på nu, jag har tappat räkningen. Men när sista tonerna av "Gabriellas Sång" ljöd i den nybyggda konsertsalen ville jag bara ha mer. Jag kan inte vänta. Om 28 dagar ser jag henne igen. I Christinasalen i Piteå tillsammans med Myrra Malmberg...

Förutom hennes fantastiska röst, hennes inlevelse och hennes superba låtval så hade hon som vanligt ursnygga kläder. Jag vill ha hennes garderob!!!  Att hon dessutom bär upp dem som få - naturligt sminkad och utan smycken är beundransvärt.

Luleå Kammarkör kunde man nog ha varit utan. Mina största intryck av konserten var:
1. För kort.
2. För mycket Luleå Kammarkör.
3. För lite Helen.
4. Det nykomponerade verket "Snöflöjt" av Monica Domenique var nog bland det sämsta jag hört.

Men trots allt en oförglömlig kväll, eller för att citera min kära SAMBO:
"Det som var bra var bra, det som var dåligt var dåligt"

Kommentarer
Postat av: Mini

Och gud så snygg outfit! Helen är verkligen klockren. Själv fick jag nöja mig med att lyssna på Gabriellas sång här hemma igår. Vore SÅ mäktigt att höra henne live! vad bra du är på att gå på koncerter, tycker att du JÄMT går! Kram på dig

2007-01-22 @ 16:35:49
URL: http://vonboel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0