El-vira

Eljo Trend strömbrytare
Renoveringen går framåt.
Nu har vi nya fräscha strömbrytare. 60-talsbrytarna med självlysande knappar är ett minne blott. Vi har numera även automatsäkringar. Välkommen till 2000-talet.

Bäbbe B är nu 32 veckor gammal. Det innebär 2 kilo tung. Och att B nu övergått från liten söt blivande fotbollsspelare till ett tacklande innebandyproffs... i alla fall känns det så. Pang med axeln så åker mamsen över sargen...

Jag är ute efter s.k. dinglis till barnvagnen. Jag vill inte ha de där djuren som finns på alla affärer, helst skulle jag vilja ha en hund eller ett får men det verkar svårt att hitta. Hittade denna på nätet, den var gullig och grön - bäbbens påtvingade favoritfärg.


Forfarande enorma problem med pojknamn. Kommer det ut en sån får vi problem. Tjejnamn har vi nästan spikat. Även om jag ibland får andra små snilleblixtar - såsom att min farmors andranamn är himla vackert: Elvira. Men o så långt. Fast det skulle ju klinga fint med blivande morfar elektrikern....

Tips mottages tacksamt på pojknamn. Relativt vanliga, max 2 stavelser och inte med ett y-slut.

God fortsättning på helgerna. Snart nytt år! Vi lyckas nog med att få en 09-a verkar det som... puh.

Kommentarer
Postat av: JR

Jag har också lite namnångest. Vi har inte ens bestämt vilket efternamn det blir...

2009-01-01 @ 15:39:03
Postat av: Anonym

Pojknamn:



Max

August

Sixten

Liam

Ludvig



Herregud det finns ju hur många som helst!!!

2009-01-04 @ 21:24:31
Postat av: Anonym

Pojknamn:



Max

August

Sixten

Liam

Ludvig



Herregud det finns ju hur många som helst!!!

2009-01-04 @ 21:24:51
Postat av: Nybliven mamma!

Ville oxå ha en hund till vagnen. Hittade en på Barnenshus tror jag det var bland vagnarna. En röd hund! Jätte söt...tycker iaf jag...bara ett litet tips!;-)

2009-02-06 @ 23:42:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0