Resultat

Så där ja. Nu var tävlingspremiären avslutad.

Jag kan konstatera att vi uppnådde vårt mål. Max 2 av 4 lopp med diskning. Men det var på håret.

Dag 1
Premiärloppet blev Hoppklass. Det gick hyfsat. Tyvärr rev(?) han 2 hinder samt sprang på sidan om däcket (vägran) så vi fick 15 fel med en bra tid.
RESULTAT: Plats 19 av 43 startande
Film

Det andra loppet var agilityklass. Här hade jag inte höga förväntningar i och med att vi är osäkra på kontaktfälten. (Targetträning pågår). Egentligen borde jag inte ställt upp i denna klass men det gick ändå hyfsat. Vi var felfria fram till att det var 4 hinder kvar. Då rev han "muren" rätt illa. Jag tror nästan att han blev skrämd, eftersom han gick under(?) nästkommande hinder, 2(!!) gånger! Dessutom missade vi på ett KF så det blev minst 20 fel.
RESULTAT: Plats 29 av 49 startande
Film

Dag 2
Trötta och sega genomförde vi första loppet - ett agilitylopp. Jag var helseg och fick med honom på fel sida inför tredje hindret, en tunnel. Han var på fel sida = han tog fel hinder. **** Diskning. Vi genomförde loppet men det gick inte bra. Helt övertänd hund och en seg matte...
RESULTAT: Diskning
Film

Hopploppet därpå var menat att bli "loppet" nr 1 denna helg. Men jag fick inte till banvandringen. Jag tjorvade och förvirrade mig själv. När vi stod på startlinjen glömde jag bort vårt startkommando. Jag ropar "kom då Sigge" vilket resulterar i att Sigge kommer i full fart, under första hindret och flyger över andra hindret = ***** Diskning igen!
Jag var inte nådig efter det loppet. Det var verkligen urkasst. Vi körde inte vidare. Jag gick upp på läktaren och surade sedan åkte vi hem.

---------------------------------
Jag filmade alla loppen. Ska försöka lägga in dem senare. Det sista loppet blev inte mycket till film så den ska jag radera!

Nästa tävling blir Jokkmokk i slutet av maj. Förhoppningsvis är vi mer "fit for fight" då. Mina mål inför den tävlingen är högre. Vi ska nolla, d.v.s. ha noll fel.

Nu ska jag gå och tjura framför tv:n.


Kommentarer
Postat av: Erika

Hej! Jo vi är nöjd över Pikkes lopp. Hade jag som är van att köra slalom med honom kört hade han fixat slalomet. Maria har bara kört slalom med honom en gång tidigare och vet inte riktigt hur han funkar tyvärr. Jag har kikat på filmen (jag filmade era lopp också). ;) Det är kul att sitta i efterhand och analysera :)

2008-02-25 @ 16:22:07
URL: http://www.vovve.info/rosso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0