Sigge the Champ!


I söndags körde vi träningstävlingen i Boden. Det var två klasser, en startklass (lättare bana) och en tävlingsklass (svårare). Och fatta!!!! Vi vann en av klasserna. Startklassen givetvis, men ändå!!!!!

Jag kände mig som värsta Rocky eller något! Ja jag vet, det var ju bara en träningstävling och det var ju en skitlätt bana, men det var ju ändå hur roligt som helst att få känna på när det går riktigt BRA!

Så nu är jag motiverad till 1000 att träna inför Happistävlingen i februari.

Jag har världens bästa hund. Så är det. Han älskar agility och är otroligt lyhörd! Han gör bara fel när jag visar honom fel. Det är så tydligt.

Hur gick det i andra klassen då? Vi diskades så klart men vad gör det? Jag var totalt okoncentrerad kände jag och det märkte han....

Kul att vinna! Det fick vi mersmak på...

Och jag vet. Inte särskilt svenskt att säga att det är kul att vinna, men vad tusan. Vi är väl som Charlotte Kalla eller något? Man ska sikta mot skyn så kanske man når trädtopparna... hon har så skön inställning! Och det syntes ju i den där slalombacken!!! Hon är min nya favorit så klart... tårarna sprutar varje gång hon visar sig på TV:n haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0