Gällivare

Solen sken i Gällivare. Det var en positiv överraskning!

Däremot var inte våra resultat någon höjdare. Jag är ömsom nöjd och ömsom arg och besviken.

Lördag
Hopp 1.
Första loppet gick jättebra. Vi hade ett superfint flyt och gick i mål på den snabbaste tiden. Vi har varit dåliga att träna hoppteknik och det syns. Det blev totalt 4 rivningar och 20 fel. En 9:e plats.

Agility 1.
Kaos och katastrof. Han blir extra överladdad av balanshindrena och racade på som en galning.
Diskning.

Efter dag 1 hade vi uppnått vårt minimimål: att diska oss i max i 1 lopp. Så vi stannade kvar och laddade inför söndagen.

Söndag
Agility 1.
Kaos och katastrof igen. Det började hyfsat men han totalignorerade att han skulle ta däcket före den lockande tunneln. Han sprang förbi däcket och in i tunneln. Jag gav honom ett skarpt "nej" och han sprang tillbaka genom tunneln igen. Jag var då tvungen att markera att detta INTE var OK, så jag tog tag kring nacken på honom och gav honom ett ordentligt nej. Domaren blev inte nöjd men jag blev i alla fall inte avstängd. Efteråt fick jag en del kommentarer om att det inte hör hemma i agilityn att göra så o.s.v. men jag hävdar att jag känner min hund och det är inte kunskapen som brister när han gör så. Han måste få veta att jag inte kan godta vad som helst. Man måste få säga till sin hund det är min mening. Sedan kan man göra det på olika sätt och jag anser att sättet jag gjorde det på är inom ramen. I reglerna står det att man inte får ge hunden "starkt obehag" och det gjorde jag verkligen inte.
Diskning

Hopp 1.
Här gick det bra igen och vi hade ett bra flyt tills han vägrade(!) på en tunnel. Antar att det har att göra med incidenten i f.g. lopp eftersom jag var lite otydlig. Jag blev lite ställd och dabbade bort mig i handlingen. Han kom fel i slalomen och vi fick 2 vägringar där = disk.

Gällivaretävlingen var kanske inte en av våra bästa stunder, men jag tycker att det går bättre och bättre. Nu ska vi träna på hopphinder fram till Bodentävlingen där det lutar åt att vi bara ställer upp i hoppklasserna tills vi har godtagbara kontaktfält.

Det bästa med helgen: sol och värme i Gällivare samt att vi vann den efterlängtade Saltalouktaweekenden på lotteri!!! :)

Det sämsta med helgen: mygg mygg och åter mygg

Kommentarer
Postat av: Ulle

Låter som en helt ok helg iaf. Jag förstår helt och klart att du tog tag i honom. Jag hade antagligen gjort på samma sätt själv , som sagt man känner sin egen hund. Gjorde det faktiskt igår när hon började larva som bara Smilla kan. Och tro det eller ej , men vilket slalom hon fick till när hon fattade att matte menade allvar!!

2008-06-30 @ 08:59:04
Postat av: Anonym

Jo , vi hade gärna varit med...... Men jag som speaker funkar inte alls. :-S , så det är bättre att någon utan hund kör..... Men Smilla så vill någon låna henne så showar hon gärna!

2008-06-30 @ 11:22:35
Postat av: Catti

Antar att det var du som skrivit i bloggen :) Jag ska ut en sväng idag o träna lydnad...blir kanske lite agility oxå. Sen är jag ledig på fredag så då blir det träning för hela slanten. Vore skoj om du oxå kom ut o tränade...är så trist att träna själv =/

2008-06-30 @ 15:32:31
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Catti

Jag har oxå 2 veckor kvar....såååå drygt...men det brukar ju gå rätt fort. Då kan jag vänta med att åka ut på fredag så åker vi när du slutar

2008-06-30 @ 17:53:54
Postat av: Lennart

Det är väll F*N att man inte får fostra sin hund på sitt eget sätt, Dessutom så korrigerar hundarna själva på just det sättet,



Synd att det blev på det sättet, men det tar ni igen nästa gång :-)

2008-06-30 @ 18:03:46
Postat av: Erika

Speedy Sigge! Han är ung ännu. När han och du för den delen får mer rutin kommer ni att bli oslagbara!!!!!! Hurru, Saltoresan kan vi göra tillsammans, jag vann ju också presentkort x2 :D

2008-07-04 @ 22:49:22
URL: http://www.vovve.info/rosso
Postat av: Erika

Oslagbara vet jag inte... Vi har mycket att träna på ännu, farten till exempel. Det gnager mig att jag inte kan springa så fort jag vill. Hjänan vill springa fortare men benen fattar inte riktigt vad hjärnan vill. Men som du säger, det är inte alla som laddar med diskoperation ;) Vi får kolla när det passar! Fredde tar gärna med något i flaskform ;)

2008-07-05 @ 23:58:27
URL: http://www.vovve.info/rosso

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0