Namn å sånt...

Vad ska Bäbben heta? Vi vet att den ska heta B i efternamn och blir det en tjej så är Kristina obligatoriskt som "extranamn", men sen då?

Tjejnamn är lättare att hitta medan killnamn är stört omöjligt.
Dessutom är det ju vissa namn som går bort eftersom någon annan redan har hunnit före och andra förknippar vi med hundar....  1:a på trendtoppen bland killar just nu är Sigge!

Vi har några förslag och en sak är säker - det behöver inte vara det mest udda namnet i världen. Solmåne och sådant går alltså bort.

Så nu utlyser jag en förslagsrunda på bloggen, ni kanske har några bra tips?? Den blivande mormorn har redan kommit med ett par tips... men de var nog ingenting för oss (Gina, Charlie). Vi är nog lite konservativa....
Tjej
Linnea
Lilly
Nora
Elsa
Hanna
Lova
Svea
Moa

Kille
Oskar
Simon
Hugo

www.svenskanamn.se



Ovan bild på den eventuella bilbarnstolen. Prylar till Bäbben är en djungel....

V.21 nu, d.v.s. mindre än 19 veckor kvar. Tiden flyger fram.

Bild av foster i v.21 Lennart Nilsson

Har idag gjort våra första klädinköp :)

Kommentarer
Postat av: Catti

Det finns på klubbens hemsida. Jag beställde en vinterjacka samt en jätteskön tröja. Det är inte specifikt till agilityn, utan till hela klubben

2008-10-15 @ 18:06:20
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: Catti

Glömde ju....Svea är ju jättefint. Lägger min röst på det namnet :)

2008-10-15 @ 18:07:02
URL: http://bcspeed.webs.com
Postat av: blivande mormor

vet du..min far hette ju..Hugo Gunnar..så...

2008-10-16 @ 09:40:45
Postat av: blivande mormor

och min kompis i england heter svea i andra namn..det har hon lidit av hela sitt liv..så...

2008-10-16 @ 09:42:08
Postat av: blivande mormor

Linnea är perfekt...

2008-10-16 @ 09:46:59
Postat av: Maria Lindgren

Emma Lilly Kristina låter himla vackert!

Emma Sanna Kristina?



Vad betyder B i efternamn?



Pojknamn som ligger högt på min favoritlista är:

Isak

Theodor

Dexter

Samuel

Emanuel



Ha det bra!

Maria

2008-10-19 @ 11:03:30
URL: http://marialindgren1.blogg.se/
Postat av: Marie med fyrbeningar

Jag röstar på Lilly eller Elsa. Siri tycker jag är ett fint tjejnamn, fast här är ju fabriken stängd nu :). Killnamn är helt hopplöst, håller helt med.

2008-10-23 @ 12:23:03
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Blivande mormors kompis

Hanna(h) Kristina passar utmärkt tycker jag.

kram

2008-10-25 @ 09:09:34
Postat av: Blivande mormors kompis

Bäbben B kanske blir Bea Kristin ser bara en hon när jag tittar på din mage därför hittar jag inga pojknamn .

2008-10-26 @ 09:28:46
Postat av: Evelina

kommer med en sen kommentar...

Kul att ni ska ha barn! :) Det var ju fina namn som ni har som förslag.. Och killnamn är riktigt svårt alltså, fast förutom de redan uppskrivna så gillar jag Robin och Jakob.

Har ni kommit någon vart i namndjungeln ännu? :)

2008-11-09 @ 16:58:18
URL: http://www.nellan.se
Postat av: Malin, Thomas och Alice

Vi röstar på Lilly! Det är ett jättefint namn. Jag gillar ju även Tuva, Ella, Nellie..

2008-11-16 @ 21:32:55
Postat av: Blivande mormors kompis

Tindra låter bra Tindra Kristin.......

kram

2008-11-23 @ 08:27:57
Postat av: Lisa

Kille: Filip, William, Elliott, Billy.

Tjej: Maja, Ellen, Monroe, Nelly.



Spana gärna in Dubbelbloggen! :D

2009-01-12 @ 15:42:45
URL: http://dubbelbloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0