Sömnpiller


Recensionerna till trots. Ulf Lundells konsert i fredags var inget annat än ett rejält sömnpiller.

Vi såg honom på Gülzau 2005 och hade höga förväntningar efter denna magiska konsert, men de föll pladask. Jag somnade tre gånger. Behöver jag säga mer?? En tumregel på en konsert är faktiskt att man behåller melodin i sina största hits - inte att man brölar fram dem som melankoliska mellanakter där det enda man känner igen är någon textrad. Bandet var grymt så det fanns alla förutsättningar för att bli en fantastisk konsert, men trötte Lundell drog ner tempot direkt när han dragit upp det (antar att han inte orkade mer än en låt?). Merparten av konserten bestod alltså av en Lundell ensam med en gitarr och ett munspel där ALLA låtar lät likadant. Hur lyckas man med det?

Sambon köpte en dvd. Det är nog det enda jag lär se av Lundell i framtiden. Jag hoppas verkligen att detta var den definitiva avskedsturnén.

NSD 25/10
Kuriren 25/10

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag kan inte annat än hålla med, Ulf Lundell får en att bli deprimerad!

2008-10-26 @ 20:39:22
Postat av: Catti

Tack! Är så skönt när man får till det ibland...annars är det alltid nåt som brukar gå snett... :)

2008-11-07 @ 11:25:49
URL: http://bcspeed.webs.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0