Vilken fest!

Jag tror att Kulturens Hus saknar sitt tak.
För det finns nog inte kvar där längre.
Och nej, det har inte rasat in som det gjorde när Idol-Markus gjorde entré.
Det har nog lyft och flugit iväg någonstans till västkusten.
Håkan Hellström har varit där och ingenting lär någonsin bli detsamma.

Jag har varit på ett oräkneligt antal Håkankonserter vid det här laget. Jag tror att det började 2001 vid en utomhuskonsert vid Norrbottensteatern i 20-gradig kyla. Alla har varit fantastiska på sitt sätt och jag trodde aldrig att en spelning framför en sittande(!) publik i högtravande Kulturens Hus skulle kunna konkurrera. Men jag hade fel.

Säg mig när Stora Salen fyllts av lyckliga, dansande människor som inte varit annat än glada? Säg mig när Scenen stormats av publik och ingenting annat än dans uppstod?

Det har nog aldrig hänt och kommer aldrig att hända.


Tack Håkan för en fantastisk konsert. Min femtielfte och Bäbben B:s andra. Vi kommer tillbaka, men då kan det hända att i alla fall Bäbben får bära hörselkåpor...

NSD 11/10
Kuriren 11/10

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0