Mitt första besök i Gällivare

Så här glad var jag när vi skulle åka till Gällivare för första gången i mitt liv!


Det var soligt i Gällivare men blåsigt, så jag var tvungen att öva lite med mina solisar i vagnen...


På Dundret var det isigt i backarna så mamma åkte bara ett åk innan hon satte sig och solade med mig istället. Pappa åkte i alla fall tre åk innan vi gav upp... Tråkigt att det skulle vara så dåliga backar och så blåsigt...

Ps. Vi vet inte vem den långhåriga gubben är... Ds.

Vi tänkte äta lunch vid backen men det fanns inget bra ställe att äta på. Det ena tog inte kort (stenålder) och i det andra serverade mammas mellanstadielärare i (så där ville hon inte äta.. hon är fortfarande rädd...)... Så vi gick på puben och åt världens dyraste hamburgertallrik. Tur att föräldrapenningen är frikostig...

När vi hade ätit färdigt visade mamma mig hur man hänger i baren. Hon sa att om 45 år får jag gå dit själv och hänga och då ska jag alltid betala själv... (nästan alltid)

När vi hade varit på Dundret åkte vi runt och visade upp mig. Vi var hos mamma äldsta kompis fast hon är yngre (fattar inte vad de menade) men hon var snäll i alla fall. Sedan åkte vi till mammas kusin, hon hade en rolig säng som jag ska hoppa i nästa påsk...

Mitt sista besök i Gällivare gjorde jag hos gammelmommo. Hon hade en superkul ren som dansade och sjöng! Då skrattade jag hejvilt! Gammelmommo var dock lite orolig för att alla knattar skulle paja hennes ren - det är hennes näst käraste ägodel (om man bortser från leksakskatten som sover i hennes säng, den fick jag inte röra alls)

Sedan åkte vi hem. Det var skönt att åka bil.

När jag kom hem tog jag ett kvällsdopp.


Till sist vill jag - på allmän begäran - visa en bild på när jag var på kalas i torsdags. Då hade jag klänning för andra gången i mitt liv.
 

Hej då!
/Hanna

Kommentarer
Postat av: mormor

och igår sken hon som en sol-....hela tiden..förutom e sista 5 minuterna dårå..

2009-04-21 @ 09:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0