Sjuk

Jag tror att jag har blivit sjuk.

Jag vill valla!

Vet inte vad som har hänt men de senaste dagarna har jag längtat ut i fårhagen. Det kanske är gammelfasters vallstav som förtrollat mig eller så är det bara valltokarna här hemma som smittat mig med någon vallningsbacill.

Jag måste nog hitta mig en fårhage snart.

Nästa år tror jag faktiskt vi ska satsa på vallhundsprovet.

Skumt. Jag som har betraktat vallningen som ett nödvändigt ont och ärligt talat trodde jag att vallningen var lagd på hyllan för gott efter vad som har hänt. Men nu... nu är läget annat. Skumt som sagt!


Sigge spanar in fåren i Rosvik. Har en film också någonstans som nog borde ladda in i datorn snart!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Hej Emma!

Skickar en hälsning från Källbomark. Vi har det bara bra, trots allt. Fåren lammar och jag tränar hundarna. På torsdag flyttar Pippi till Johnny. Till helgen ska jag & Gaia till Husum och prova göra VP. Det blir spännande. Ha det bra!

2009-09-01 @ 23:07:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0