Gott nytt år

Nu har 2009 kommit och vi kan konstatera att vår Bäbbe B kommer att födas på rätt sida av årsskiftet. Nu har det inte längre någon större betydelse när men vi hoppas på att den ligger och jäser där inne i ungefärus 40 veckor totalt... d.v.s. 7 veckor till! Givetvis vill vi ju att den ska vara färdig när den kommer ut - men det hade varit snöpligt att få en liten i slutet av december. Jag har ju lovat mig själv att försöka att inte skaffa några decemberbarn - är ju ett själv och jag vet hur trist det är under de 25 första levnadsåren. Därefter är man faktiskt ganska nöjd med att vara född sent på året.. man är ju nästan evigt ung! :)

Idag har vi gjort det sista viktiga stora inköpet. En bilbarnstol.

Den har fempunktsbälte och s.k. bas, d.v.s. det viktiga funktionerna förutom de självklara - en säker stol.

Nu är det bara en säng + tillbehör kvar plus en massa småtjafs som vi vill ha men kanske egentligen inte behöver...

Det hade varit läge för en årskrönika tillika målformulering för 2009 idag men jag väntar ett tag. Är på flykt från målarfärgen och befinner mig just nu i Piteå så det får bli en summering en annan dag.

Gott nytt år och god fortsättning önskar vi er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0