Nytt golv

På begäran lägger jag in lite bilder från renoveringen. De är tagna med mobilkamera så kvaliteten är inte den bästa. Bilderna ska visa de nya golvet som vi lagt i kök/vardagsrum. Det ska så småningom växa och täcka hela boytan, d.v.s även hall och 3 sovrum, med undantag för ca 2kvm klinker som hamnar vid entren.

Golvet nyinlagt utan köksskåp.


Nu har vi börjat sätta upp skåpen och elementen är nymålade - nästan som nya.

Golvet är ett laminatgolv från Pergo och heter Herrgårdsek (Virginia oak). Det är ett ljusare stavat ekgolv.

I helgen ska det tapetseras i kök/vardagsrum och köksskåpen ska hitta sin riktiga plats. Förhoppningsvis hinner vi förbi Elgiganten för att hämta ut vitvarorna. Därefter ska renoveringen flyttas vidare mot hall och ett av sovrummen (bäbbens blivande rum som just nu agerar mitt dressingroom).

Trevlig helg...

Kommentarer
Postat av: JR

Jag måste säga att jag beundrar alla som är gravida och orkar renovera hela hus... Själv är jag glad att jag hann få köket flyttat redan i somras. Jag har ju så ont i fogarna att jag knappt orkar/kan gå ut med hundarna.

2009-01-11 @ 23:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0